KEP resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına imkân sağlayan bir sistemdir.
19 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren elektronik tebligat yönetmeliği ile anonim, limited şirketler için elektronik tebligat adresi olarak Kayıtlı E-Posta (KEP) hesabı kullanılması kanunen zorunlu olmuştur.
Kullanıcılara genel e-posta hizmetlerine ilave olarak
- E-postaların ilgili kişiye gönderilip gönderilmediği,
- Gönderilmişse ulaşıp ulaşmadığı
- Gönderilen epostaya erişilip erişilmediği,
- E-postanın iletilme zamanını tespit edecek,
- İçeriğin değişmediğini garanti edecek,
- Hukuken geçerli delil seti oluşturacak şekilde muhafaza edecek sistemdir.
KEP KULLANMANIN FAYDALARI
- Tarafsız yasal koruma sağlar
- Teslim etme ve okuma garantisi sunar
- Gönderiye müdahaleyi önler
- Zaman kazandırır
- Kullanım kolaylığı sunar
- Maliyetleri düşürür.
- Çevrecidir.
- Etik ve güvenilir çalışma ortamı sağlar.
Kayıtlı Elektronik Posta ve Elektronik Tebligat sistemine üye olmak için Onur Bilgi İşlem i ziyaret ederek kolay yoldan üye olabilir, internetin olduğu her yerden hesabınızı kontrol etmeye başlayabilirsiniz.